Samochód zdalnie sterowany ARDUINO

Samochód zdalnie sterowany zbudowałem na zajęciach dodatkowych w szkole dwa lata temu.

Tutaj można pobrać opis z zajęć pozalekcyjnych.

Lista potrzebnych elementów:
  • podwozie robota - cztery silniki
  • płytka Arduino Nano
  • sterownik silnika L293D - w moim przypadku jest dwukanałowy (pojazd jeździ jak czołg)
  • moduł bluetooth HC05
  • czujnik odległości HC-SR04
  • koszyk na baterie
  • przewody połączeniowe
  • przełącznik obrotowy lub suwakowy
Schemat:

Podłączenie kabli jest też dostępne w opisie powyżej.

Postanowiłem wprowadzić kilka poprawek.
  • zmniejszyłem długość kabli połączeniowych, dzięki temu ich ilość bardzo się zmniejszyła
  • zmieniłem program do zdalnej obsługi robota przez program "Arduino Control Car"
  • wstawiłem na zasilaniu przełącznik obrotowy, żeby wyłączać/włączać robota
  • ustabilizowałem położenie silników poprzez ich przyklejenie klejem na gorąco
Nagrałem poradnik i umieściłem go na swoim kanale na YouTube, dla tych którzy chcą zbudować robota od zera.

Przedstawiam zmodyfikowany program do sterowania robota: W telefonie z systemem Android należy zainstalować aplikację ARDUINO CONTROL CAR. Następnie należy sparować nasz robot z telefonem - domyślny kod do bluetooth (nazwa robota to HC05) to 1234. Kolejnym krokiem jest wskazanie w aplikacji w telefonie naszego robota - wybieramy HC05.




Projekt powstał w oparciu o liczne artykuły z internetu, m.in. Sterowane autko z Arduino, forbot.pl.
Na zajęciach zbudowałem tekturową makietę czołgu jako nadwozie mojego robota. Można też użyć klocków, tylko musimy pamiętać, żeby nie przesadzać z ich ilością. W razie potrzeby można umieścić w innym miejscu moduł bluetooth, jeżeli go za mocno obudujemy.

Zapraszam wszystkich do majsterkowania!